Seorang mak cik di farmasi hospital ternama

Sedang saya menunggu nombor giliran untuk mengambil ubat di sebuah farmasi Hospital ternama (rahsialah tu).

Saya duduk disebelah seorang perempuan warga emas. Dia memandang saya dan saya melemparkan senyuman kepadanya.

"Nak minta duit sikit....." tanpa berfikir panjang terus memberikan sedikit wang (rahsia lagi jumlahnya.

"Allah murahkan rezeki anak ni... mudah-mudahan naiklah pangkat anak" Saya hanya mampu tersenyum sebab dialognya sudah tentu didengari oleh pesakit lain yang sedang menunggu untuk mengambil ubat.

"Makcik sakit apa...?"

"Makcik sakit jiwa" jawabnya selamba.

Saya masih mampu berfikir dan berdetik dalam hati..., "kesian dia datang seorang diri ke hospital tanpa diiringi waris...."

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Papan tanda, dinding rumah pangsa dengan iklan haram

1998~2009 Sejarah lama saya

Sayangi organisasi kita