Belajar menjadi jujur

Ketika saya keluar dari sebuah hotel terkenal di Bandar Baru Bangi dua orang peserta Bengkel Hubungan Etnik sedang berbual.Semasa bersalaman baru saya tahu mereka sedang berbincang sama ada hendak menaiki teksi atau ERL ke KLIA. Setelah membuat keputusan akhirnya mereka membuat keputusan untuk menempah teksi.

Oleh kerana saya memang ada menyimpan nombor telefon rakan-rakan pemandu teksi maka saya terus menghungi Murad. Murad merupakan pemandu teksi peribadi saya selain Selvam dan Vijay.

Malam tadi ketika menghubungi Murad kerana ingin menempahnya pada 30 Januari nanti beliau terkejut bahawa dua orang penumpangnya adalah pensyarah di Universiti Malaysia Kelantan.

Lebih mengharukan Murad mereka hanya mengambil resit untuk kos separuh dari yang dikenakan. Maksudnya mereka berkongsi membayar harga teksi ke KLIA dan resit juga harga itu.

Murad mengakui penumpangnya begitu jujur.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Papan tanda, dinding rumah pangsa dengan iklan haram

1998~2009 Sejarah lama saya

Sayangi organisasi kita