Terharu dan takziah


Foto dipetik dari mSatar.com

Minggu lepas (30 November) sedang saya memandu kereta di MRR2 ke rumah ayah saudara isteri di Ulu Klang mata terpandang Hightland Tower yang masih tinggal usang. Saya pernah berjanji untuk membawa keluarga untuk melihat kesan runtuhannya. Peristiwa itu cukup meninggalkan kesan kepada semua orang Malaysia masa itu. Kini hampuir dilupai. Tambahan orang muda termasuk anak-anak saya. Mereka tidak tahu sejarahnya kecuali setelah diceritakan.

Saya turut melahirkan rasa gusar apabila melihat suasana tanah tinggi di sekelilingnya.

Hari ini satu lagi tragedi berlaku lagi di Bukit Antabangsa. Banyak rumah-rumah musnah. Hingga kini TV masih menyiarkan laopran terkini dari masa kesemasa. Detik demi detik saya melawat laman web untuk mengetahui keadaannya. Malahan saya telah menghubungi rakan-rakan untuk mengetahui kalau0kalau ada orang yang kenali telibat. Syukur setakat ini belum ada yang diberitakan.

Dalam catatan ini saya sukar untuk mencatatkan apa-apa kerana ia kerap terjadi di negara kita. Terharu, takziah dan bersabarlah dengan dugaan ini.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Papan tanda, dinding rumah pangsa dengan iklan haram

1998~2009 Sejarah lama saya

Sayangi organisasi kita