Tengah malam yang merimaskan

Tengah malam tadi tiba-tiba saya menjadi rimas. Sedangkan mata sudah mengantuk setelah penat bertugas sekitar hari pendaftaran pelajar di tempat kerja (UKM). Apa tidaknya saya menjadi rimas apabila terjumpa sebuah laman web yang menyiarkan artikel mengenai seni foto.

Artikel itu diceduk (salin) dari laman web saya Alam Seni Foto~photography for all~ Kandungannya 100% menggunakan hasil tulisan saya, tetapi penulisnya menulis dengan meletakkan namanya sebagai penulis!

Saya terus rimas di tengahmalam. Saya bersabar dan menunggu hari esuk untuk bertindak.

Hari ini saya menghubungi penasihat kelab tersebut, beliau terkejut besar dengan kerja-kerja anak buahnya.

Selepas menerima alasan beliau tidak tahu kerja-kerja anak buahnya maka saya terus menghubungi presiden kelab berkenaan. Beliau juga terkejut.

Akhirnya selepas saya menghubungi semula presiden kelab tersebut beliau memohon maaf dan berjanji untuk memperbetulkan keadaan.

Saya memberitahunya tempuh sebulan diberikan untuk masalah ini dibetulkan.

Laman Alam Seni Foto dibungunkan 13 Oktober 1999 dalam Bahasa Malaysia. Laman tersebut diwujudkan semasa era filem.

Saya bangunkan laman itu untuk kemudahan pelajar saya memperolehi nota. Saya beri percuma tanpa ada niat untuk menjadi kaya! Namun ramai juga memperolehi faedah hasil laman itu.

Apa yang saya sedih, apabila terdapat pembangun laman web menceduk hasil penat lelah saya tanpa memberikan sepatah pun penghargaan....................

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Papan tanda, dinding rumah pangsa dengan iklan haram

1998~2009 Sejarah lama saya

Sayangi organisasi kita