Sejenak memikir tentang kematian

Semasa menjamah hidangan makan malam bersama keluarga malam tadi saya menerima panggilan telefon daripada Hj. Wahid dari Kedah

"Cek Teh adik kak Habsah dah meninggal dunia semalam"

Saya tergamam sebab agak lama juga tidak menerima berita kematian sahabat,saudara dan sebagainya. Dengar berita dalam radio, TV dan akhbar hari-hari. Namun berita kematian mereka yang kita kenali amat berbeza.

Berita kematian Cek Teh tidak mahu saya besarkan di sini sebab anda tidak mengenalinya. Cuma saya ingin bertanya anda sudah berapa lama anda tidak mendengar talkin di tanah perkuburan? Kalau nak insaf betul-betul beli buku yang ada bacaan talkin bacalah sendiri. Tentu seramkan?

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Papan tanda, dinding rumah pangsa dengan iklan haram

1998~2009 Sejarah lama saya

Sayangi organisasi kita