Kuantan ke Kuala Kemaman



5 Jun 2008 rakyat Malaysia digemparkan dengan berita kenaikan harga patrol RM 2.70! Saya lagi tergempar kerana pada 6 Jun 2008 kena ikut isteri ke Beserah Kuantan Pahang. Saya telah berjanji dengan isteri untuk ikut serta kerana waktu itu masih dalam cuti sekolah.

Mahu tidak mahu jam 11 pagi saya berlepas dari Pusat Perubatan UKM dan singgah mengisi patrol di sebuah stesen minyak di MRR2 pinggir Kampung Pandan. Terasa benar beza harga kerana saya harus membayar RM 64.00!

Ketika singgah di Karak untuk solat Jumaat kami hanya makan tengahari dengan goreng pisang! Tambahan saya wajib memandu sejauh hampir 200 KM lagi maka untuk makan yang berat-berat menjadi pantang kerana akan mengantuk.

Tiba di Kuantan habis minyak yang saya isi di Kuala Lumpur. Itu baru kenderaan yang hanya berkuasa 1.3 sahaja.

Keesukannya (7 Jun) saya bersama-sama tiga orang puteri menguruskan program sendiri ke Kemaman yang jauhnya 40KM dari Beserah.

Ketika tiba di Kuala Kemaman hati saya terus berdetik melihat suasana kampung-kampung nelayan. Mereka lagi terdesak daripada saya. Melihat orang-orang kampung disitu

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Papan tanda, dinding rumah pangsa dengan iklan haram

1998~2009 Sejarah lama saya

Sayangi organisasi kita