Alasan yang mengeciwakan
Tengahari tadi saya dan Ismail dipelawa minum oleh Bos. Tiba di kedai Ismail memesan Air Batu Campur (ABC) atau Ais Kacang (kata orang Kedah). Ismail kembali ke meja dan memberitahu jikalau nak minum ABC kata pelayan kedai "lambat siap".
Bos, iaitu Prof Dr Kamarudin pergi bertemu pelayan kedai tersebut. Saya lihat dia dan Ismail berbincang kemudian berlalu pergi.Kami kemudian singgah di kedai sebelah kedai tadi dan memesan menu ABC. Di sini tiada masalah.
Rupa-rupanya pelayan di kedai tadi memberikan alasan yang boleh membuatkan pelanggan naik angin. Alasan lambat siap yang melambangkan kemalasan mereka. Inikah sikap yang yang harus ada pada setiap orang kita dalam keadaan orang sedang bercerita tentang pembuangan pekerja sekarang? Mungkinkah alasan begini membuatkan ramai majikan kurang senang dengan pekerja dari negara sendiri?
Adalah lebih baik jikalau "malas" lebih baik beritahu saja "ais dah habis".
Bos, iaitu Prof Dr Kamarudin pergi bertemu pelayan kedai tersebut. Saya lihat dia dan Ismail berbincang kemudian berlalu pergi.Kami kemudian singgah di kedai sebelah kedai tadi dan memesan menu ABC. Di sini tiada masalah.
Rupa-rupanya pelayan di kedai tadi memberikan alasan yang boleh membuatkan pelanggan naik angin. Alasan lambat siap yang melambangkan kemalasan mereka. Inikah sikap yang yang harus ada pada setiap orang kita dalam keadaan orang sedang bercerita tentang pembuangan pekerja sekarang? Mungkinkah alasan begini membuatkan ramai majikan kurang senang dengan pekerja dari negara sendiri?
Adalah lebih baik jikalau "malas" lebih baik beritahu saja "ais dah habis".
Ulasan
hmm..sabar..sabar...
mungkin jualannya dah berlipat ganda gamaknya...
janji dpt mkn juga,
xkisahla kat kedai sebelah ka..
kan..kan..kan..
pndapat ja..
jgn marah naaaa..
huhuhu...
sabaq naaaa....