Selesai untuk tahun ini

Hari saya dan Dr Arif baru selesai mengendalikan satu kursus fotografi digital yang dianjurkan oleh anak syarikat UKM Holding iaitu Talent Enhancenment Academy. Letih juga mengendalikan kursus seumpama ini. Mana tidaknya bermula dari pagi hingga larut malam baru selesai.


Paling menyeronokkan ialah dapat membina jalinan baru dengan anggota Tentera Udara DiRaja Malaysia. Mereka cukup berdisiplin. Manakan tidak antara para peserta ialah berpangkat Sarjan dan Pegawai Waran 1 dan 2.


Jangan kita fikir apabila kita mengajar kepada peserta kita tidak akan dapat ilmu baru. Sebab itu adalah satu pertukaran ilmu yang kita boleh perolehi. Setipa kali saya mengendalikan kursus-kursus seumpama ini maka saya tetap memperolehi pengalaman dan ilmu baru.


Dr Arif biarpun dia seorang pensyarah di UKM namun kepercayaan yang diberikan kepada saya untuk menjadi partner amat mengharukan saya. Kami berdua mengabungkan antara ilmuan dan pengalaman. Akhirnya sudah pasti peserta akan berpuashati.

Pagi tadi sebelum kursus tamat En Fadil pegawai yang menjadi pengurus kami bertanya 24 Disember ni boleh lagi jalankan kursus tak? Saya kata cukuplah dulu untuk tahun ni saya nak bercuti hujung minggu ini sehingga 24 Disember nak pergi Kedah dan Pulau Pinang.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Papan tanda, dinding rumah pangsa dengan iklan haram

1998~2009 Sejarah lama saya

Sayangi organisasi kita